Čo po tom, keď dieťa začne chodiť?
Ak dieťa zvládne všetky doterajšie vývojové štádia, prichádza na rad zvládnutie základných lokomočných pohybov (chôdza, beh, skákanie, hádzanie, chytanie) a rozvoj koordinácie. Pri chôdzi sa dá zistiť, ako dieťa našľapuje, teda či vnútornou alebo vonkajšou stranou chodidla. "
To sa môže neskôr odzrkadliť na zakrivení chrbtice a v dospelosti na bolestiach chrbtice. Preto dbáme na rozvoj základných lokomočných pohybov, teda chôdze a behu. Ďalej je dôležitá koordinácia pohybov, aby nevznikala svalová nerovnováha, ktorá môže neskôr vyústiť do bolestí kĺbov," upozorňuje Danková a zdôrazňuje, že preto je dôležité cvičiť pod vedením profesionálneho inštruktora.
Samozrejme, hodiny by mali obsahovať cielené cviky, ktoré však musia dieťa zaujímať. Teda mali by byť založené na hre, ktorá k detskému veku patrí. Pri deťoch do troch rokoch sú lekcie o riekankách či básničkách. Dieťa je potrebné zaujať, aby spolupracovalo, a tak sa rozvíjalo. U starších detí sa pracuje aj na ďalších zručnostiach. "
Napríklad 4-ročné deti sa zameriavajú na rozvoj sústredenosti, priestorovej orientácie, reakčných schopností a jemnej motoriky," vysvetľuje Miška Danková. Teda pohybové lekcie nie sú iba o "fyzične", ale dieťaťu pomáhajú aj v iných oblastiach.