Piloxing

Pre akčné dievčatá: Letí pevné, nie ultra štíhle telo. Stav na piloxing!

Miluješ pocit, keď zo seba vydáš pri cvičení maximum a navyše sa skvelo bavíš?
Nie vždy je jednoduché nájsť cvičenie, ktoré je komplexné, teda zameriava sa na dôkladné posilnenie svalstva, kardiovaskulárneho systému a prospieva i psychike.
Ešte náročnejšie je to v prípade, keď očakávaš, že hodiny budú plné zábavy. Ak si ešte nenašla šport, ktorý by ti prirástol k srdcu alebo rada skúšaš nové veci, daj šancu piloxingu.

Stále váhaš? Pozri sa na to, čo ťa čaká

Za vznikom piloxingu je profesionálka v oblasti cvičenia Viveca Jensen. Počas svojej športovej kariéry sa venovala na profesionálnej úrovni tancu, pôsobila ako inštruktorka pilatesu a určité obdobie bol jej láskou box. Po čase sa rozhodla, že tieto športy spojí a vytvorí cvičenie, ktoré bude určené hlavne pre ženy. Výsledok? Piloxing, cvičenie, ktoré je kombináciou boxu, pilatesu a tanca.
Na čo sa pri cvičení dbá? "Pri tomto športe je veľmi dôležité držať 'core', teda spevniť sa v oblasti brucha a chrbta. Tancu sa v rámci cvičenia nevenuje až toľko času, nakoľko je určený skôr na vydýchanie. Teda na to, aby si ľudia pri cvičení oddýchli. Boxovacie 10-minútové sekvencie sú dosť náročné. V častiach, kde je pilates, treba držať spevnené celé telo. Teda ľudia sa pri cvičení 'namakajú'. Box je náročný v tom, že ľudia, ktorí bežne boxujú, krčia ramená a celí sú zhrbení. V tomto športe je to opačne. Ide síce o box, teda je to rýchle, ale ramená ani chrbát nie sú skrčené. Je dôležitý vystretý chrbát. Pri piloxingu sa boxuje rovno a dáva sa pozor na to, aby sa ruky nekrčili," približuje piloxing inštruktora Linda Šaradinová zo Štúdia JUMP, ktorá inštruktorský kurz absolvovala priamo v Miami. Piloxing je zaujímavý aj tým, že sa cvičí naboso a používajú sa rukavice so závažím.

Pozitíva piloxingu tiež nie sú na zahodenie

Piloxing je populárny v mnohých krajinách. Samozrejme, frčí aj na Slovensku. Mnohým ženám pomohol získať pevné a vyformované telo, zlepšiť kondíciu, zvýšiť sebavedomie, zdokonaliť držanie tela, podporiť činnosť imunitného systému, zvýšiť flexibilitu, pohotovosť či obratnosť a v neposlednom rade nadobudnúť psychickú pohodu. Veď sama Viveca dbala na to, aby piloxing podporoval ženskosť, ale zároveň pomáhal ženám byť nezávislými a spokojnými.

Štruktúra hodiny nepustí. Popri drine sa i zabavíš

Ak sa chystáš po prvýkrát na piloxing, je dobré aspoň približne vedieť, čo ťa čaká. Aj pri piloxingu je úvod venovaný rozohriatiu. Trvá zhruba 6 minút, ale tento čas sa môže meniť v závislosti od zloženia skupiny. "Potom prichádza sekvencia, ktorá trvá asi 10 minút. Prvá je vždy boxovacia. Následne ide pilates. Je kratší ako boxovacia časť. Potom prichádza tanec, ktorý trvá asi 2 minúty. Potom sa to otočí a začína pilatesová sekvencia v trvaní 10 minút, nasleduje boxovacia a tanečná časť. Takto sa všetko strieda. Hodina trvá 50-60 minút podľa fyzickej zdatnosti ľudí v skupine. Posledných 10 minút je venovaných špeciálnemu posilňovaniu na brucho, nohy a zadok," opisuje priebeh hodiny inštruktorka Linda.
Prepadli ťa obavy, či to zvládneš? Sú zbytočné. Hoci sú hodiny intenzívne, postupne ich na úrovni zvládne aj začiatočník. Len sa netreba hneď vzdávať. "Treba vydržať. Začiatočník si prvý raz myslí, že to je ťažké a nevie to urobiť. No zhruba po mesiaci sa naučí jednotlivé pohyby, vníma svoje telo, zhruba si pamätá, čo sa bude robiť. Hodiny by sa 3 mesiace meniť nemali. Potom príde zmena, aby sa do cvičenia zapájali iné veci. Čiže nie je dôvod na to, aby sa začiatočník niečo nenaučil," dodáva s úsmevom Linda Šaradinová.

Rozvrh

Tento tréning aktuálne nemá definovaný rozvrh

Ceny

Typ vstupu
Info
Cena
Jednorazový vstup
4.50 €
copyright © 2009 - 2019 jumpstudio.sk   Miro Perdoch Web Design
Miro Perdoch Web Design

POMOC

Pre túto sekciu nie je k dispozícii manuál.